2018. október 26., péntek

Ecoprint - vadszőlő & fagyal

A kék festésből maradt festőlé, amit nem volt szíven kiönteni.
És végre vettem 2 féle vastagabb fonalat, amin ki is próbáltam valamit...
A kísérlet résztvevői: vadszőlő bogyójából készült festőlé, 
fagyal bogyó - ami még kékeszöldre fest, vadszőlő bogyója, 
két féle fonal, az egyik 100% merinó gyapjú,
 a másik 70% alpaca, 30% selyem 
 Amikor csak a bogyókból készült festőlével festettem ez lett az eredmény:
(merinó csipkefonalon)
 Aztán jött az ecoprint. A merinó fonalat csak bogyókkal festettem,
 a másikat előszőr pár percre betettem a hideg festőlébe, 
aztán csak kicsavartam. Ehhez a fonalhoz kicsit több bogyót használtam.
Bebatyuztam őket, 3 órát gőzöltem, 
aztán 2 napig úgy is maradtak, csak aztán bontottam ki.
Itt már kiráztam belőlük a bogyókat, 
és meg is száradtak, de mosva még nem voltak: 
Mosás után sem nagyon változott a színük. Itt még vízesek:
 Megszáradva:


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése