2018. október 22., hétfő

Fessünk növényekkel - kék

Ahogy hazaértem a közös festésből a Punktum Galériából,
folytattam a munkát 
(vagy azt is mondhatnám, hogy szórakoztam még egy kicsit),
mert úgy éreztem túl színes lett a végeredmény :)
Felső sor: a fagyal kék-kékeszöldet adott, az rendben van.
Alul a vadszőlő szinte szürkés kék, az is rendben van.
A középső sor volt a kék borszőlő - és nem akartam elhinni, 
hogy egy fél színskálát sikerült festenünk egyetlen lében.
Mindkét szőlő festőlevéből hoztam haza és itthon a második lében 
sűrűn szövöt vásznat festettem velük.
Így néztek ki a fazékban (balra a vadszőlő, jobbra a borszőlő), 
DE EZ SENKIT SE TÉVESSZEN MEG!
A pirosas pigmentek már a tiszta (csap)vízes öblítéskor kimentek belőlük, 
egy kis mosószeres öblítés és szárogatás után pedig így néznek ki
(odatettem mellé a selymet, mert együtt jobban látszik a színe):

A gyapjúval is elszórakoztam... balról jobbra:
borszőlő első lé, második lé, harmadik lé
(mindegyik csapvízzel öblítve és aztán mosószerrel kimosva),
és a csiga-biga a negyedik lében rövidebb ideig festve és ESŐVÍZBEN öblítve.
Aztán az utolsó festést is kimostam mosószerrel,
és az eredmény egy szép világoskék fonal:

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése